måndag 5 september 2011

en vecka

För precis en vecka sedan kom vi in till förlossningen, tiden har gått fort. Jag har kämpat på med amningen och det går bättre och bättre. Helst vill Harry ligga vid bröstet dygnet runt så jag är lite öm i bröstvårtorna, men mjölken har verkligen runnit till! Det har kommit lite tårar från mig om nättena när jag är trött och det gör ont. På fredag ska vi till BVC och om Harry har gått upp bra i vikt så börjar vi med napp. Jag hoppas på att han kan bli nöjd att ligga och tröst-snutta på nappen och ha bröstet bara när han är hungrig.


Pappa och Harry.

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får börja med nappen!

    SvaraRadera
  2. Åh exakt det problemet vi också haft.

    När Elvie inte hade gått upp i vikt som förväntat på BVC kontaktade ja amningscentrum på Sös och fick jättebra hjälp. Jag skulle ge henne 4 bröst och om hon inte var nöjd fick jag ge henne babysemp så hon blev mätt och jag kunde sova ett par timmar... genom att hålla den regel stenhårt (även om det var skitjobbigt att amma 4 bröst på natten, när hon gärna låg 45min och snutta varje amning) så vände det till slut (peppar peppar) och hon lyckades att börja äta effektivt och nu har vi i princip helt fasat ut babysemp.

    jättefin bild förresten. kram!

    SvaraRadera
  3. Vad himla fint att få läsa om förlossningen och se bilder på fina fina Harry. Det låter som att det gick väldigt bra för er fastän han var så stor. Snyggt jobbat! Hoppas att ni kan njuta ordentligt av er lilla spädis. Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack för grattis!! :) Förstår att du haft fullt upp med annat de senaste månaderna.
    Hoppas allt är bra med er och att ni njuter för fulla muggar!
    God Jul på er!
    KRAM

    SvaraRadera