torsdag 12 maj 2011

Besök på MVC

I dag så fick vi höra på Pyrets hjärta =), som slog med 150 slag i minuten. Typiskt tjej-hjärtfrekvens, tänk vad chockade vi skulle bli som det kom en liten tjej. Har alltid känt på mig att det är en pojke, och på ultraljudet så sa läkaren att med 90% säkerhet så var det en pojke. Han låg lite över medel kurvan men allt  var bra. Han hade vänt på sig och låg med huvudet neråt, men han har inte fixerats. Jag har känt att det har vart lite mindre bök i magen och ibland känns det obekvämt att sitta och jag vill lägga mig ner, sköterskan sa att de kan bero på att han hade vänt sig. Blodtrycket var bra men blodvärdena visade att jag behövde järn, så ska börja äta Niferex och frossa i jordgubbar.


1 kommentar:

  1. Ni får väl se på tillväxtultraljudet framöver om det är verkligen är en pojke...hiihee spännande!

    Känner igen det där med obehaget att sitta upp! Humlan ligger ju också vänd med huvudet neråt.

    SvaraRadera