söndag 6 februari 2011

Inskrivning

i torsdags så var jag första gången på MVC. Tog blodprov och lämnade kissprov, allt såg bra ut så det var skönt. Sen fick vi tid för ultraljud den 4/4 på min storebrors födelsedag=) Har fått en barnmorska som heter Anita, hon var trevlig. Vi pratade lite om KUB-test och hon tyckte det inte var något som vi behövde göra. Men har sett att en hel del gör det, ni som har gjort ett KUB-test varför blev ni rekomenderade att göra ett det?


Sen har jag inhandlat en body butter och ett moisturising stick som skulle vara bra för magen så man inte så får så mycket bristningar. Var min mans chef som tipsade mig som det, visade sig att hon oxå har gått igenom en IVF-behandling.

.

Igår var vi på 30års fest, så satt och fixade mina naglar innan. Tappa tålamodet ett antal gånger men till sist blev jag ändå nöjd. På festen bjöds det på champagne och snittar men min mans bästavän (som vet om allt) drack upp sin champagne snabbt och bytte glas med mig. =) Hade tänkt att jag skulle följa med ut men blev trött och åkte hem vid 12-tiden.


1 kommentar:

  1. hej hopp!

    min barnmorska och stockholms landsting rekommenderar inte att man gör kub (om man inte är i någon form av riskzon), man jag har läst på nätet att ivf (och speciellt microinjektion) kan höja risken för kromosomavvikelser. så i vissa landsting blir ivf-patienter erbjudna att göra kub som de vill. i sthlms landsting får man göra det om man vill, men bara om man verkligen vill. i västra götalands landsting får man inte göra det om man inte är över 35 år. så det där ser olika ut.

    vi gjorde testet för att vi gjort en microinjektion, jag tänker att om man valt ut en spermie med blotta ögat finns en ökad risk för avvikelser då "det naturliga urvalet" inte gjorts.

    sen spelar det ju även roll hur man ställer sig till det hela, spelar det ingen roll om barnet har avvikelser (alltså att man vill behålla det iaf) så är ju ett kub-test onödigt.

    lycka till. kram!

    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera