onsdag 22 juni 2011

30+0

Vecka 31.


Jag är riktigt trött efter jobbet och det blir nästan raka vägen till sängen när jag kommer hem. Jag har svårt att ta det lugnt och lite svårt att säga nej. Vi har jättemycket på jobbet nu innan midsommar, många som vill bli fina i håret. Så i måndags blev det ett 11 timmars pass, jag blev sen så ingen ordentlig lunch blev det heller. Vet att det är ohållbart att göra så när man är gravid, men frisör är ett stressigt yrke. Så nu lovar jag mig själv att försöka ta det lugnt dom 4 veckorna jag har kvar att jobba!! 

Jag och min man var och mätte magen igår igen. 
Vecka 25: 25cm
Vecka 28: 28cm
Vecka 31: 30.5cm
Han ligger fortfarande över medelkurvan men följer sin egna kurva bra =)
Hjärtljudet låg på 145-150 slag. Hans hjärta pickar på bra snabbt.

Sena var vi på föräldrakurs, vi pratade om smärtlindring och lite om vad som händer efter bebisen kommit ut. Om moderkakan och eftervärkar. Man får aldrig se i förlossningsprogram vad som händer efter bebisen kommit ut, så det var väldigt intressant. Sedan pratade vi lite om lika komplikationer som kan inträffa.

Nu går snart mina ögon i kors, dags att inta sängen och slapp kolla på tv.=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar