onsdag 6 juli 2011

32+0

Vecka 33!
Igår var vi hos MVC och mätte magen, 32cm ligger den på nu och hjärtljuden låg på 147-148 slag/minut. Barnmoskan Anita sa att Pyret var en mycket stabil bebis som inte gör någrafg avvikelser från sin kurva. Känns tryggt att höra! Men det blir inget mer ultraljud för oss, senast vi såg Pyret var i vecka 19. Skulle vara skönt att få se honom igen. Anita tipsade oss att vi kunde ta en toarulle mot magen så kunde min man lyssna på Pyrets hjärta, vi provade i morse och han hörde ett lite pickande=)


Nu är väskorna packade och vi ger oss av till Gotland för en lång helg! Så otroligt skönt!!

2 kommentarer:

  1. Förstår att ni längtar efter att få se honom! Men tänk så snabbt tiden går! Inte så långt kvar nu. Gotland låter helt underbart, älskar den ön. :)) Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera
  2. Här kommer svar på din fråga. Bättre sent än aldrig ;)

    Mitt tips är att packa som om man ska åka bort över en helg. Jag tror att det är vanligt att man plockar ner för mycket saker. Jag ska se om jag kommer ihåg lite av vad jag packade ner...

    3 ombyten (body och byxor) + mössa och strumpor till bebisen
    Filt till bebisen
    Sköna kläder till mig
    Inneskor till mig
    Amnings-BH
    Ombyte till mannen
    Toagrejer
    Mobil +laddare
    Energidryck, cola och lite godis och kex. Även om man inte får i sig så mycket under förlossningen så vad det gott efteråt. Dessutom var mannen glad över lite energitillskott under förlossningen.

    SvaraRadera