måndag 25 juli 2011

Förlossningen

Idag har vi varit på "studiebesök" på förlossningen. En sköterska från förlossningen, Erika, visade oss runt. Hon berättade att man hamnade i ett undersökningsrum först för att kolla hur långt man hade kommit innan man fick komma in på ett förlossningsrum. Det fanns ett badbar som man kunde få tillgång till, men jag gillar inte att bada badkar utan föredrar att dusch så den tror jag inte vi kommer att använda. Sen fick vi se förlossningsrummet och så berättade hon lite om de olika smärtlindrande alternativen man kunde få. Jag tror jag vill ha akupunktur, lustgas och bäckenbottenbedövning. Är egentligen öppen för det mesta, svårt att veta iförväg hur man kommer att känna.

Sen har jag letat runt på blocket efter en babysitter och amningskudde, ska åka och kolla på en babysitter i helgen. Älskar blocket! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar