fredag 26 november 2010

Sprutdag 2

Mycke tankar just nu..sprutan gick galant i dag men har fått lite käppar i hjulen.

Skulle vaksinera oss inför våran bröllopsresa idag men det visade sig att jag inte fick ta vaksinet för gula febern. Gula febern får man av en mygga och 20-50% dör av gula febern, så man vill juh inte åka ovaksinerad och jag vill inte ta sprutan för att riskera några skador på ett evetuellt foster/embryo. Så vi måste boka om resan eller frysa ner embryo (om det blir några).  Men vi minns inte om vi tog avbokningsskydd och resan kostade en hel del. Så vi har betämt oss för att ringa till resebyron på måndag när dom öppnar och höra om vi kan boka om till något ställe där det inte finns gula febern eller avboka resan. om det inte går så fryser vi ner eventuellt embryon..

Att det alltid ska vara så svårt för mig!! ska inget gå lätt!!! tur jag har min man och mina vänner =)

2 kommentarer:

  1. Till Afrika, först på safari i kenya och det är där det finns gula febern sen till zanzibar där finns inte gula febern så dit kan vi åka. vi ska försöka boka om resan och bara åka till Zanzibar. men det är juh lite i senaste laget så får se hur det blir...Suck!!

    SvaraRadera