onsdag 8 december 2010

Äggplock

Klockan 6.45 hoppade jag upp ur sängen, sov riktigt bra i natt men när jag vaknade så var jag riktigt nervös. Mest för att det skulle göra ont. När vi kom till sjukhuset så fick vi gå till ett rum där ett till par väntade på äggplockning. Det kom in en jättegullig sköterska som pratade lite med oss och satt en infart i armen på mig. Sen fick jag lugnande och 2 panodil. Runt 10-tiden fick vi gå in till äggplocknings rummet och jag fick lägga mig i stolen, där inne fick jag morfin och då var nervositeten som bortblåst. Innan dom började med punkteringen av blåsorna fick jag en till dos med morfin och då kunde en bomb sprängas i rummet bredvid och jag skulle inte bryt mig =) 

Själva punkteringen kändes inget mer en ett vaginalt ultraljud för mig, så det gick bra. Efter punkteringen så fick vi gå tillbaka till rummet och vila lite, men jag blev snabbt klar i huvudet och ville åka hem. Samma sköterska som förut kom in igen och berättade att dom fått 12 st ägg! tjohoo!! =)

På Fredag (om allt går som det ska) blir det återföring och då får vi reda på hur många ägg som blev befruktade.     


Resten av dagen spendera jag i sängen men vårt gosiga monster!





4 kommentarer:

  1. Vad bra att det gick bra. Tolv ägg måste ju räknas som ett jättebra resultat, grattis! Det blir nog många befruktade ägg. Jag håller tummarna! Det kändes himla skönt att det inte gjorde ont vid uttaget. Men nu känns det desto mer obekvämt i magen. Jag hoppas att det går över till i morgon.

    SvaraRadera
  2. woho! 12 ägg, du är en liten höna du :)

    fredag kommer gå skitbra, spännande ska det bli. keep us updated!

    kram

    SvaraRadera
  3. Toppen!! Grattis till så många ägg, håller tummarna för fortsättningen! =)

    Kram

    SvaraRadera