fredag 3 december 2010

Sprutdag 9

hejhej!

Idag har jag vart hos läkaren och gjorde ultraljud, det såg bra ut men hon tyckte att äggblåsorna skulle blir lite större så ska på ultraljud på måndag igen. Har haft lite ont på höger äggstock och det visade sig vara en endometrios-cysta =(.. men det var inget vi skulle bry oss om sa läkaren. Hon tyckte att man inte skulle göra för mycket operationer, så man inte stör äggstockarna så mycket. Så hon tyckte vi skulle låta endomentiosen vara så länge jag inte får jätteont och det har jag inte. Det var flera äggblåsor på den vänsta sidan så det såg bra ut.

Sen fick jag en genomgång av ägglossnings-sprutan, blev lite läskigare när det var en riktig spruta och inte "pennan". Fast nålen var bara några millimeter längre än "pennans" nål så det går nog galant =) Positivt tänkande!!

Nästa vecka blir det nog äggplock!! tjohooo!!

Kram på er!!

2 kommentarer:

  1. Gumman! Härligt att det snart är ÄP. Håller mina tummar, att du får fina ägg!
    kram

    SvaraRadera