fredag 10 december 2010

Ruvardag 0

Ja då var lilla saltkornet i magen, ruvardag 0. Känner att jag för första gången får en ärlig chans på att blir gravid. Nu är det upp till min kropp att göra det hemtrevligt för saltkornet, så de vill växa!! Ska försöka ta det med ro och tänka att lyckas det så lyckas det och om det inte gör det så har vi flera chanser. Inte hoppas för mycket!

Vi hade tid idag kl 14.30, fick gå in i ett rum och byta om till de otroligt fina sjukhuskläderna och lägga mig i en säng och vänta. Vid 15-tiden var det min tur, var rejält kissnödig (man ska vara kissnödig för att underlätta återförandet av embryot). Det var samma rum som äggplocket skedde i, ur en lycka på vägen tittade Dr L ut och bad oss säga vad vi hette och personnummer.  Sen berättade han att av 12 ägg så hade 8 blivit befruktade, av dom 8 var det 4 som var bra kvalitet så 1 till mig och 3 till frysen. De andra 4 äggen skulle dom odla vidare till måndag-tisdag och se om det blev några fler till frysen. Vi skulle få ett brev hem där det stod hur många det blev till frysen. På en tv fick vi se vårt embryo som vi hade tillverkat, helt otroligt. Sköterskan tryckte på med ultraljudet på magen så jag nästa kissade på mig och Dr J förde in embryot. Vi fick se på skärmen en vit prick som var en luftbubbla och precis ovanför det så var embryot, men det såg man inte på skärmen.

Testdag:  28/12-10. så håll tummarna för mig nu!!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat med både ägg till dig och frysen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till ruvstart! Håller tummarna hårt!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. åh, grattis och lycka till! skönt med ägg till frysen också:)
    Håller tummarna att den lille stannar där inne!
    kram

    SvaraRadera
  4. åh hejja hejja hejja som fan på dig! :)

    och härligt med lovande äggresultat, att få ägg i frysen är ju bara extra plus i kanten. nu hoppas vi på plus vid jul :)

    Krama!

    SvaraRadera